BONES TARDES!!!!
El passat divendres iniciarem les sessions de tallers intercicle que durem a terme els divendres en horari de 12.30 a 13.30 h.
La iniciativa abarca 4 tallers
- Taller de construccions
- Taller de contacontes
- Taller d'artística
- Taller d'expressió corporal i dansa.
INTRODUCCIÓ
El segon cicle d’educació infantil comprèn infants de 3 a
6 anys amb unes característiques evolutives i de desenvolupament particulars,
que condicionen els processos d’ensenyament aprenentatge que duen a terme.
Les característiques psicoevolutives dels nins/es
d’aquestes edats son:
- La celeritat dels progressos en aquest cicle, que es
manifesta tant des del punt de vista cognitiu, com físic, de destreses i
habilitats, de socialització i d’afectivitat.
- Piaget destaca dos trets fonamentals del
desenvolupament cognitiu, la capacitat de simbolització i la de intuïció,
ambdues precedeixen i alhora son components de la denominada intel·ligència
preoperacional i període concret. La
concreció ve determinada per la necessitat de l’infant d’experimentar
sensorialment la realitat i la necessitat de relació corporal i comunicació amb
aquesta realitat.
- Necessitat de poder experimentar el que ha d’aprendre,
ja que aquesta experimentació és el suport dels seus esquemes mentals i la
percepció tant unitària com global de la realitat.
- Des del punt de vista de l’aprenentatge, el pensament
del nin/a es sincrètic, es a dir capta primer el conjunt per poder accedir a
les parts. Aquest sincretisme ens obliga a respectar l’enfocament globalitzador
de totes les propostes d’aprenentatge.
- Ens hem de preocupar de facilitar als infants
experiències riques en possibilitats, trobades múltiples que li permetin
manifestar tot tipus de sentiments, emocions, interessos i motivacions. I en
les que el joc sigui l’instrument privilegiat pel desenvolupament de totes les
seves capacitats.
-
Fomentar la relació i convivència entre els nins/es del
cicle.
-
Fomentar el treball cooperatiu.
-
Desenvolupar la creativitat.
-
Treballar diferents tècniques d’expressió plàstica
-
Desenvolupar i afiançar habilitats motrius.
-
Desenvolupar i/o afiançar el coneixement del propi cos i
les seves possibilitats d expressió.
-
Desenvolupar el gust per la llengua, tant oral com
escrita. Llegir, escoltar, produir...
- Desenvolupar habilitats
comunicatives en diferents llenguatges i formes d’expressióAqui teniu un petit tast de com es va desenvolupar aquesta activitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada